Een Heerlijk geen-PDS-klachten recept: apple kaneel havermout als ontbijt of lunch

Een Heerlijk geen-PDS-klachten recept: apple kaneel havermout als ontbijt of lunch

Zoals de meeste waarschijnlijk wel van jullie weten heb ik PDS, prikkelbare darm syndroom. Voor iedereen met een prikkelbare darm kan dit anders zijn, maar het lijkt mij toch leuk om dit te delen. Het is al even geleden sinds ik een recept heb gedeeld waar mijn darmen goed op regeren. Het laatste gedeelde recept vind je hier. Op deze manier probeer ik ook de diversiteit te laten zien in wat je allemaal kunt eten zonder dat mijn darmen gevoelig worden. Mijn darmen worden vooral gevoelig wanneer ik ongezond eet, veel vet en suiker. En wanneer ik stress en weinig weerstand heb. 

PDS: appel kaneel havermout

Mijn nieuwste favoriete ontbijt of lunch gerecht is iets wat naar appeltaart smaakt, wat lekker vult en wat gezond is. Klink ideaal toch? Wat heb je nodig?

  • 40 gram havermout
  • 200/250 ml melk
  • 1 appel
  • 1/2 theelepel kaneel
  • Handje vol rozijnen

PDS

Hoe maak je het?

Snijd de appel in kleine stukjes, ik vind een hele apple te veel dus doe ik vaak 3/4 klein snijden voor in de havermout en het andere deel eet ik zo op. Daarna doe je in een kommetje de melk en de havermout, gooi de appel, de kaneel en de rozijnen erbij. Goed door elkaar roeren! Zet het daarna het kommetje in de magnetron op de hoogste stand voor 2 of 3 minuten, tussendoor nog twee of drie keer roeren. Klaar!

Heb je geen magnetron, doe het in een pannetje voor 4 tot 5 minuten, goed blijven roeren. Tip: pannetje wordt erg vies, dus zet er meteen warm water in zodat de viezigheid kan losweken.

Het is een super makkelijk recept én erg lekker. Hopelijk vinden jouw darmen het net zo lekker als die van mij :). Eet smakelijk! Meer recepten met havermout, bekijk dan eens de website van Miss Havermout.

Liefs, Fenna

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *