fbpx

Begin elke dag positief: voeg deze stappen toe aan je ochtendroutine

Begin elke dag positief

Hoe begin je elke dag positief? Dat wil toch iedereen lijkt me! Ik ben altijd bezig om mijn ochtendroutine te fine tunen en bij deze wil ik mijn tips delen over hoe jij elke dat positief kunt beginnen.

Begin elke dag positief

Ben jij je er bewust van hoe jij elke dag begint? Met je telefoon in de hand? Of stap je meteen onder de douche? Hoe voel je je daarbij? Als je dit artikel leest ben je wellicht toe aan iets anders. Vandaag deel ik welke stappen ik heb toegevoegd én weggelaten aan mijn ochtendroutine om elke dag positief te beginnen. Wanneer ik iets iemand anders hoor of zie doen of wanneer ik iets lees, dan denk ik al heel snel “dat kan ik ook wel eens uitproberen”. Het viel me laatst op dat er best wel wat is veranderd aan mijn ochtendroutine en dat het juist makkelijker wordt om energiek op te staan.

Lees ook:

Voeg deze stappen toe aan je ochtendroutine

Welke stappen heb ik toegevoegd aan mijn ochtendroutine?

  • Ik zet geen wekker meer: beste besluit van dit jaar! Eerst dacht ik heel erg, je kunt toch niet geen wekker zetten?! Maar toen heb ik het een week geprobeerd en gek genoeg word ik nog steeds rond hetzelfde tijdstip wakker (ik ga ook rond hetzelfde tijdstip naar bed). Maar ik word wel veel relaxter wakker, uit mezelf en zonder te schrikken van de wekker. Wel moet ik opletten dat ik me dan niet nog een keer opdraai (zoals je in het weekend zou doen), wakker = opstaan.
  • Telefoon niet meer naast mijn bed opladen. Mijn telefoon lag naast mijn bed, ondanks dat het mijn streven was om er niet meteen op te kijken, mislukte dat toch vaker dan ik zou willen. Dus toen dacht ik, ik haal het probleem gewoon weg. Nu laat ik mijn telefoon op mijn bureau liggen. Denk je nu, maar ik gebruik mijn telefoon als wekker, koop een wekkerradio!
  • Wanneer ik opsta loop ik naar beneden en rol ik meteen mijn yoga matje uit. Buiten het feit dat ik dan meteen iets heb gedaan qua sport die dag, vind ik het heerlijk om op deze manier rustig wakker te worden! Daarna zet ik thee en ontbijt ik.
  • En dat ontbijten doe ik niet meer op de bank, maar aan de eettafel! Vond ik in het begin helemaal niks, totdat ik ging lezen. Ik lees een paar bladzijdes van een boek en ondertussen ontbijt ik op me gemak. Win-win, rustig eten én meer lezen. Ondertussen heb ik tijdens het ontbijt al Ongetemd leven, Master your mindset (NL) en Focus aan/uit gelezen.
  • Ook heb ik recentelijk mediteren weer opgepakt. Na het ontbijt ga ik middels een app 10 minuten mediteren, ik gebruik zelf Headspace (engels), maar ook blijkt Meditation Moments fijn te zijn (Nederlands). Ik heb dit weer opgepakt omdat ik écht wil leren mediteren en het is een fijn moment om even iets voor jezelf te doen.
  • Daarna loop ik naar de badkamer en doe ik de ‘normale’ dingen. Medicatie, douche, aankleden enzovoorts.
  • En als laatste, wanneer ik helemaal klaar ben, zet ik een kop koffie en ga ik achter mijn bureau zitten open ik mijn notitieboekje en schrijf ik mijn dankbaarheden voor dat moment op. En als ik het fijn vind schrijf ik wat uitgebreider en soms korter.

Zo begin je elke dag positief!

Nu hoor ik je denken, kost dat niet mega veel tijd?! Ik begin mijn ochtendroutine pas wanneer ik wakker ben, soms is dat dus 15 minuten later, toch zit ik bijna nooit later achter mijn bureau dan 09.00 uur. Gek is dat he? Ik doe een uur over alles tot en met het mediteren en dan heb ik nog half uur voor douche/aankleden dingen en dan zit ik rond 09.00 met een kop koffie achter mijn bureau waar ik nog mijn dankbaarheden in opschrijf voordat ik mijn laptop open.

Boektips voor meer informatie en inspiratie:

Wat vind je van mijn routine? Heb jij een ochtendroutine? Ga op onderzoek uit en kijk welk ochtendroutine bij jou past. Begin elke dag positief!

Liefs, Fenna

DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK “IN DRIE STAPPEN GRENZELOOS POSITIEF!”

WIL JIJ WETEN WAT MIJN FAVORIETE PRODUCTEN ZIJN? BEKIJK DAN MIJN WEBSHOP!

Lees ook:

Bewaar dit artikel op Pinterest:

Share:

2 Reacties

  1. 10 april 2021 / 12:54

    Ik heb zeker een ochtendroutine, maar die is echt heel anders dan die van jou haha! Ik moet wel echt een wekker zetten. Als ik later dan een bepaalde tijd wakker word, dan ben ik gewoon minder energiek. Overigens heb ik dat pas kort ontdekt, maar een kwartiertje korter maakte dus een wereld van verschil!
    Verder mag ik van mezelf 1x snoozen, dat doe ik meestal ook wel. Die tijd gebruik ik (is 10 min.) om zonder telefoon wakker te worden. Daarna pak ik mijn telefoon erbij en ga ik even wat door social media heen. Voor mij is dat toch een manier van ontspanning ofzo. Vervolgens ga ik er uit om te ontbijten en te douchen en aan te kleden.

    • 15 april 2021 / 09:10

      Hee Simone, super fijn dat je dat weet! Heerlijke ochtend routine, nu je weet dat dat voor jou werkt. Ideaal! Liefs, Fenna

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwtjes, artikelen en nog veel meer! Vul hieronder je naam en e-mail in: