fbpx

Dagplanning maken met chronische vermoeidheid: hoe doe je dat?

dagplanning maken met chronische vermoeidheid

Een dagplanning maken met chronisch vermoeidheid, is dat mogelijk? Zeker wel en ik raad het iedereen aan! Ik kan juist meer met een planning, omdat ik zo weet wat ik aankan en zo houd ik ook balans. 

Dagplanning maken met chronische vermoeidheid

Je wilt eigenlijk balans vinden! In je dagelijks leven en in het algemeen. Zodat jij lekker je ding kunt doen en dat jouw beperking je niet meer tegenhoudt. Je wilt stoppen met jezelf tegenhouden. Wanneer je leert luisteren naar je lichaam en naar jezelf, zul je ervaren dat je je minder beperkt voelt. Dat is balans! Dit helpt mij om om te gaan met chronische vermoeidheid.

Ik heb bewust gekozen om te gaan ondernemen, omdat ik zo het beste kan luisteren naar mijn lichaam. Hierin vind ik heel erg de balans. De balans die ik tijdens mijn studie miste, omdat ik mee moest met de rest en dat kon ik vaak niet waardoor ik steeds die balans kwijt was. 

Ik krijg vaak te horen, ‘Fenna hoe doe jij het allemaal? Want als ik iets leuks vind, vind ik het lastig om niet in pieken en dalen te leven’. Dus niet ziek, goed, ziek, goed. Dat is geen balans. 

Hoe doe je dat?

Een dagplanning maken met chronisch vermoeidheid, dat doe je zo: kies wat voor jou werkt is hierin een belangrijke stap! Het bijhouden van een energiedagboek heeft mij geholpen om inzicht te krijgen in mijn balans en wat voor mij werkt. Maar ook door flexibel te zijn, ondanks mijn standaard routine.

Dagplanning maken met chronische vermoeidheid, dit is die van mij:

07.30 uur: Opstaan, vaak zonder wekker.

07.40/09.00 uur: Yoga, doe 4x per week 5 tot 20 minuten yoga.

08.00/09.00 uur: Ontbijten, aankleden, etcetera. 

09.00/13.00 uur: Daarna ga ik werken, ongeveer 4 uur.

13.00/14.00 uur: Lunchen

14.000/17.00 uur: Indien nodig doe ik een powernap. Verder ga ik in de middag vaak wandelen, rust ik, zit ik op de bank, spreek ik af met vriendinnen/zusje/moeder.

17.00/18.00 uur: Later in de middag kom ik thuis en rust ik even.

18.00/19.00 uur: Kook en eet ik

19.00 uur: Rest van de avond zit ik vaak op de bank.

Dit is mijn standaard routine, maar het is niet dat ik ‘nee’ zeg tegen een spontane actie, dus dat wil ik dan ook kunnen doen. Maar door mijn routine zijn alle dagen die ‘normaal’ zijn perfect en kan ik makkelijker ja zeggen tegen een spontane acties omdat ik die balans heb gevonden.

Wat is jouw routine? Leer hier ook hoe jij balans vindt!

Liefs, Fenna

DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK “IN DRIE STAPPEN GRENZELOOS POSITIEF!”

WIL JIJ WETEN WAT MIJN FAVORIETE PRODUCTEN ZIJN? BEKIJK DAN MIJN WEBSHOP!

BLIJFT OP DE HOOGTE: SCHRIJF JE IN VOOR MIJN NIEUWSBRIEF!

Lees ook:

Bewaar dit artikel op Pinterest:

Share:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Inschrijven nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwtjes, artikelen en nog veel meer! Vul hieronder je naam en e-mail in: