Weerstand verbeteren: mijn tips & welke supplementen gebruik ik

Weerstand verbeteren

Je weerstand verbeteren zorgt ervoor dat je minder vatbaar bent voor verkoudheden en griepen die in de lucht hangen. De winter is nog niet helemaal voorbij en er gaat een virus het land door waar een kwetsbare groep (waaronder ik) niet blij van wordt. De tips die ik ga gegeven zijn niet per se van toepassing voor dat virus, maar in het algemeen: weerstand verhogen.

Weerstand verhogen met deze 5 tips

Wil je meer tips en adviezen over verschillende onderwerpen van mij lezen, bekijk dan eens MIND in het menu.

  1. Supplementen

Vaak mist je lichaam vitamine, vooral in de winter kan het soms moeilijk zijn voor je lichaam om alles zelf en voldoende aan te maken. Het is natuurlijk geen probleem om bepaalde supplementen te slikken waardoor je je lichaam een handje kan helpen. Ik slik drie supplementen, voor de drie geldt wel dat ze helpen op lange termijn. Het helpt bijvoorbeeld niet om vitamine C te slikken wanneer je al verkouden bent, wel helpt het als je op voorhand al de vitamine neemt voor langere periode, zoals de winter.

  • Vitamine C

Van vitamine C wordt vaak gedacht dat het een verkoudheid kan voorkomen. Maar dit blijkt niet het geval. Vitamine C kan wel de duur van de verkoudheid verkorten en zorgen dat de klachten minder heftig zijn. Je kan ook groente en fruit eten om vitamine C binnen te kreijgen, maar wat blijkt, wij Nederlanders eten dat te weinig. Dus help je weerstand verbeteren op weg door supplementen te slikken.

  • Vitamine D

Vitamine D ken je wellicht wel, dat krijg je normaal binnen door daglicht. Maar in de winterperiode krijgt een grootdeel van de Nederlanders te weinig vitamine D binnen. Terwijl dit wel van belang is wanneer je je immuunsysteem op pijl wilt houden.

  • Magnesium

Je lichaam kan zelf geen magnesium aanmaken. Magnesium zorgt ervoor dat allerlei processen in je lichaam goed verlopen. Zo helpt het ook tegen vermoeidheid. En dat wil ik juist voorkomen. Zodat ik energie heb op stap 3 beter te doen.

  1. Blijf in beweging

Lopen, sportschool, yoga… het maakt niet uit, maar blijf bewegen! Lichaamsbeweging draagt bij aan een betere afvoer van afvalstoffen. En als je stuk gaat lopen, krijg je ook weer meteen meet vitamine Dbinnen.

  1. Dagelijks ritme

Ritme! Ikzelf vind ritme superfijn, maar je lichaam ook! Wanneer je een ritme hebt van slapen en opstaan heeft je lichaam altijd juiste hoeveelheid slaap én dat is superbelangrijk wanneer je je weerstand wil verbeteren.

  1. Handen wassen

Wat blijkt, wij Nederlanders zijn super slecht in onze handen wassen! Terwijl dit wel erg belangrijk is! Klinkt als een dooddoener, maar simpeler kan niet. Was je handen regelmatig. Zo krijgen ziekteverwekkers niet zo snel de kans om toe te slaan. Voeg aan je routine bijvoorbeeld toe, wanneer je thuiskomt je eerst je handen wast, bijvoorbeeld bij het toilet als die in de gang is. Op deze manier houd je de rest van het huis schoon.

  1. Blijf positief

En blijf positief lieve mensen! Vertrouw op je lichaam en vermijd stress (maar dat moet je eigenlijk altijd doen). Wanneer je negatieve gedachten laat overnemen verzwak je je lichaam door stresshormonen aan te maken en dan is je immuunsysteem zwakker. Tips over positief leren denk vind je hier!

Hopelijk heb je wat aan deze tips. Als jij nog aanvullende tips hebt, dan laat hieronder een reactie achter! Wil je meer lezen over dit soort tips, bekijk dan eens MIND in het menu of wil je alles weten over mijn gezondheid, bekijk dan BODY.

Liefs, Fenna

Weerstand verbeteren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Inschrijven nieuwsbrief