Zo trap je op je lichamelijke rem: 4 tips om jouw rem te vinden

trap je op je lichamelijke rem

Hoe trap je op je lichamelijke rem? Hoe meer je leert luisteren naar jouw lichaam, hoe minder je het gevoel hebt dat je je door de dag heen moet worstelen. Want dat is helemaal niet nodig. Je hoeft niet altijd maar non stop door te gaan en contant het gevoel te hebben dat je meer uren in je dag nodig hebt!

Zo trap je op je lichamelijke rem

We hebben het allemaal druk, we hebben veel te doen, te combineren en te plannen. Maar ‘druk’ vind ik geen antwoord wat je trots zegt op de vraag ‘hoe gaat het met je?’. Het juiste antwoord is ‘goed!’… Ik wist dat het een drukke week ging worden, maar ik had het zeker onderschat! In het weekend heb ik daarom ook noodgedwongen op de lichamelijk rem getrapt. En het is bijzonder hoe ver je kunt gaan en hoeveel je lichaam aan kan als het ‘even’ moet. Maar dat ‘even’ moet niet te lang duren. Door veel te veel en veel te vaak die rem niet in te trappen heb ik geleerd waar mijn grens ligt. En ik weet nu dat ik ongeveer één week ‘even’ door kan zetten als het moet. Maar twee weken lukt me niet, dan word ik geheid ziek. 

Lees ook:

4 praktische tips om jouw rem te vinden

Soms lijkt het zo simpel hè, op die rem trappen als het je te veel wordt… maar soms moet je even door. Soms kun je niet meteen die rem vinden. Als ik 1 ding heb geleerd, je vindt die rem steeds sneller en je trapt hem steeds soepeler in! Mijn vier tips zodat jij jouw rem kan vinden!

Zo trap je op je lichamelijke rem:

  1. Wees lief voor jezelf! 
    Mijn motto ‘wees lief voor jezelf’ is zoals wel meer dingen iets wat mijn moeder altijd zegt. En de afgelopen jaren heb ik voor mijzelf een aantal dingen ontdekt wat dat ‘wees lief zijn voor jezelf’ inhoudt. Voor mij betekent het voor jezelf zorgen en dingen doen die goed voelen. Ga op zoektocht en kom erachter wat het voor jou betekend! 
  2. Powernapjes all over the place
    Powernap houdt voor mij in dat ik na de lunch 20 tot 25 minuten de wekker zet en onder de dekens kruip. Dit geeft mij letterlijk de power op de rest van de middag/avond makkelijker door te komen. Ook geeft het mij de mogelijkheid om mijn lichaam rust te geven, geen tv, geen computer of telefoon en even ontspannen. 
  3. Leer luisteren naar je lichaam
    Ik heb leren luisteren naar mijn lichaam. Wanneer ik bepaalde singelen herken reageer ik direct. Bijvoorbeeld oorsuizen, dan weet ik dat ik heel snel de rem moet in trappen! 
  4. Mediteren
    Leren mediteren, ik heb het lang en veel gedaan. Dagelijks! Nu is er een regelmatig ritme in gekomen, ongeveer drie tot vier keer per week mediteer ik. Door mediteren ben ik mij bewuster van mijn lichaam en dan vooral pijnpunten waar ik eerder op kan inspelen. Ondanks dat ik niet meer dagelijks mediteer lukt mij dit nog steeds goed. 

En nu heb ik eindelijk (na vier dagen) weer het gevoel dat mijn lichaam weer een beetje bij is. Heb jij jouw lichamelijke rem al gevonden? 

Liefs, Fenna

WIL JIJ LEREN HOE JE JE NIET LAAT TEGENHOUDEN DOOR BEPERKENDE GEDACHTEN? OF DOOR JE EIGEN MENTALE OF FYSIEKE BEPERKINGEN? BESTEL DAN HIER MIJN EBOOK “ZO DENK JE GRENZELOOS POSITIEF!

WIL JIJ WETEN WAT MIJN FAVORIETE PRODUCTEN ZIJN? BEKIJK DAN MIJN WEBSHOP!

Lees ook:

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Inschrijven nieuwsbrief